Gyakori kérdések

Egy 3-6 éves kisgyermek napjainak nagy részét óvodában tölti (2015. szeptemper 1.-től kötelező jogviszonyban állnia), itt szerzi meg első barátait, itt tanul meg alkalmazkodni másokhoz… Egy óvoda tehát ugyanúgy személyiségformáló közeg, mint a családi háttér. Így nem mindegy, hogy milyen óvodát választunk, hiszen az óvoda is fontos szerepet játszik abban, hogy gyermekünkből később sikeres, kiegyensúlyozott és aktív felnőtt váljék.

Kis létszámú csoportok révén minden gyerekkel egyénileg tudunk foglalkozni, tudjuk fejleszteni. Figyelembe vesszük a szülő igényeit is, ahol tudunk segítünk (lásd, ha nem érnek ide a gyermekükért, akkor se marad egyedül a gyermek - nem tesszük ki az utcára) Napi szinten tájékoztatjuk a szülőket a gyerekükkel történt fontosabb eseményekről. Olyan foglalkozásokat biztosítunk, melyekkel a szülők számára időt és pénzt spórolunk (mert ha pl. nekik kellene még óvoda után elvinniük a gyereküket úszni, lovagolni, idegen nyelvekre tanítani, logopédushoz járatni, fejleszteni, akkor sokkal több idejük és pénzük menne kárba).

Nagyobb figyelmet szentelünk minden gyermekre, ezért több közös játék tevékenységre van lehetősége a gyermeknek az óvónővel. Bátran fordulhat az óvó nénihez bármilyen gondja-baja van, biztos, hogy találnak közös megoldást. Szeretetet, bizalmat, figyelmet kap minden gyerek.

Már a három-négy éves gyerekek is rugdalják, dobálják egymáshoz a labdát; ha megnézzük őket a játszótereken, ott is látjuk, hogy legtöbben a labda irányába orientálódnak. Az oktatásban az a célunk, hogy a gyerek szeresse meg a játékot, szeressen a labdával bánni, az aktív mozgás az alapvető igényévé váljon. Az hiú ábránd, hogy valakit 3-4-5 éves korban kiválasztunk arra, hogy labdarúgóvá váljon... Azért választjuk ki, hogy szeresse a mozgást, aztán majd eldönti, hogy melyik részét szerette meg – esetleg lesz belőle atléta, tornász, stb.

A nagyobb egyesületek, mint pl: a Pilisvörösvári UFC már nyitottak az óvodások felé. Nekik nem annyira „edzést” tartunk, ezeket inkább „foglalkozások”. Az a fő, hogy jöjjenek, szeressék meg, holnapután is akarjanak jönni, meséljék el a barátaiknak, hogy milyen jó „fociedzésen” voltak, hogy nekik is felkeltsék az érdeklődésüket, és ők is eljöjjenek. Ilyen foglalkozásokat a Heidi Óvodában is tartunk heti kétszeri rendszerességgel.

Óvodában, kisiskoláskorban nem alkalmazunk olyan szabályrendszert, mint ami később a versenyeztetésben van. Ha nem jól dobta be a labdát a gyerek, hát nem jól dobta be. Ha kicsit meglökte a másikat, elmondjuk, hogy a szabályok ezt nem engedik, de nem állítjuk ki, nem adunk sárga lapot, stb. A játék közben tanulják meg a gyerekek a szabályokat.

házirend közzétételi lista pedagógiai program szmsz
házirend közzétételi lista pedagógiai program szmsz